Kindle Forum banner

Het probleem van lettertypen

1 reading
15K views 73 replies 11 participants last post by  ImaWriter  
#1 ·
Ik ben momenteel een e-book aan het maken met behulp van KDP-software genaamd Kindle Create. Dit boek wordt niet op Amazon gepubliceerd, maar mogelijk op andere platforms. De software gebruikt lettertypen die typisch te vinden zijn op enkele van de nieuwste "Kindle"-apparaten. Deze lettertypen zijn "Amazon Ember", "Bookerly" en "Monospace" (waarvan de laatste gratis te gebruiken lijkt te zijn).

Ik kan de lettertypen niet veranderen in lettertypen die ik zelf bezit en het opnieuw doen van het boek (wat eeuwen duurde) in andere software zal eeuwen duren. Ik heb pas een dag of zo geleden nagedacht over het potentiële probleem van de letterlicentie. Ik heb ook geprobeerd mijn .epub te nemen en het lettertype te veranderen, wat de opmaak volledig verpest. Ik heb hier de beschrijving van de licentie van de Amazon-lettertypen:
Er staat niets over "Monospace". Ik kan niet anders dan me afvragen welke macht Amazon zal hebben over mensen die hun lettertypen gebruiken tegen potentiële beleidsregels (die mogelijk worden bijgewerkt zonder dat we het zelfs weten).

Wist u ook dat de Times New Roman-licentie $340 kost via Fonts(dot)com, of $210 op MyFonts(dot)com? Ik denk dat de gemiddelde gebruiker had verwacht dat een lettertype als dit commercieel gratis te gebruiken zou zijn.

Welke lettertypen gebruikt u om uw e-books en paperbacks te maken?

• Gebruikt u lettertypen die u hebt gekocht? - gratis lettertypen kunnen worden doorverkocht door oplichters (en commerciële lettertypen kunnen ten onrechte worden geadverteerd als gratis te gebruiken)
• De lettertypen die bij Windows zijn geleverd? - voor zover ik weet, mogen sommige Windows-lettertypen mogelijk niet commercieel worden gebruikt (bijv. Times New Roman)
• Uw Adobe-software? - het is mij onduidelijk wanneer je Adobe-lettertypen commercieel mag gebruiken
• andere?

Het is waarschijnlijk een domme vraag, maar ik zal hem toch stellen. Denk je dat het veilig is om het Amazon Ember-lettertype te gebruiken in mijn e-book (niet gepubliceerd op Amazon)?

#2 · (Edited)
Helaas kan geen enkele software uw lettertypekeuze voor uw Kindle ebook behouden. Kindle e-readers hebben al hun eigen lettertypen geĂŻnstalleerd, en welk lettertype u ook gebruikt, het wordt omgezet in een van zijn eigen lettertypen. Daar is niets aan te doen. Het enige medium dat u volledige controle geeft over het lettertype dat u kiest, is de gedrukte versie.

Met gedrukte boeken heeft u absolute vrijheid om alle lettertypen te gebruiken die u wilt, mits ze zijn gelabeld als "gratis voor commercieel gebruik" of als u een licentie koopt specifiek voor desktop publishing, wat normaal gesproken commercieel gebruik voor gedrukte boeken toestaat. En vergeet ze natuurlijk niet in te sluiten, hoewel KDP het insluiten van lettertypen redelijk goed doet (maar alleen voor paperbacks en hardcovers, nooit voor ebooks).

Om uw vraag te beantwoorden: ik gebruik nooit Times New Roman. Ik geef veel de voorkeur aan Bookman Old Style omdat het zo veel gemakkelijker voor het oog is, waarschijnlijk het meest leesbare lettertype dat er is, en het kost slechts $39,90. Maar nogmaals, het is alleen voor gedrukte boeken... geen lettertypekeuze voor Kindle ebooks...

#3 ·
Helaas kan geen enkele software uw keuze van lettertypen voor uw Kindle ebook behouden. Kindle e-readers hebben al hun eigen lettertypen geĂŻnstalleerd, en welk lettertype u ook gebruikt, wordt geconverteerd naar een van zijn eigen lettertypen. Daar is geen ontkomen aan. Het enige medium dat u volledige controle geeft over het lettertype dat u kiest, is de printversie.

Met printboeken heeft u absolute vrijheid om alle lettertypen te gebruiken die u wilt, mits ze zijn gelabeld als "gratis voor commercieel gebruik" of als u een licentie koopt specifiek voor desktop publishing, wat normaal gesproken commercieel gebruik voor printboeken toestaat. En vergeet ze natuurlijk niet in te sluiten, hoewel KDP dit redelijk goed voor u doet (maar alleen voor paperbacks en hardcovers, nooit voor ebooks).

Om uw vraag te beantwoorden, ik gebruik nooit Times New Roman. Ik geef veel de voorkeur aan Bookman Old Style omdat het zo veel gemakkelijker is voor het oog, waarschijnlijk het meest leesbare lettertype dat er is, en het kost slechts $39,90. Maar nogmaals, het is alleen voor printboeken... geen lettertypekeuze voor Kindle ebooks...
Ik wil mijn eigen lettertypen niet per se gebruiken voor het maken van ebooks. Ik wil gewoon niet in de problemen komen met het ontwerpen van een ebook en het publiceren met de lettertypen die ze me gaven. Vooral omdat ik het ebook (met Kindle Create) ontwerp met behulp van Amazon-software, maar het NIET publiceer op Amazon. De Times New Roman was slechts een voorbeeld om te laten zien dat een lettertype dat zo typisch wordt gebruikt, daadwerkelijk in licentie is. Niet dat ik het zelf commercieel gebruik.

#4 ·
• Gebruiken jullie fonts die je hebt gekocht? - gratis fonts kunnen worden doorverkocht door oplichters (en commerciële fonts kunnen ten onrechte worden geadverteerd als gratis te gebruiken)
• De fonts die met Windows zijn meegeleverd? - voor zover ik weet, mogen sommige Windows-fonts niet commercieel worden gebruikt (bijv. times new roman)
• Uw Adobe-software? - het is mij onduidelijk wanneer je Adobe-fonts commercieel mag gebruiken
• andere?
Ik gebruik Calisto MT, waarvoor ik een licentie heb gekocht. Of Minion Pro, die ik kan gebruiken omdat ik Adobe-software bezit/licentieer, wat me het recht geeft om hun fonts commercieel te gebruiken. Als je geen Adobe-software bezit/licentieert, moet je het font kopen via Fontspring, IIRC.

Wat betreft de meegeleverde Windows-fonts, je kunt ze commercieel gebruiken als je een Pro-versie van Windows hebt. Als je Student of Home hebt, ben je wettelijk niet vrij om die fonts commercieel te gebruiken.

Blijf uit de buurt van dubieuze fontsites, dan zit je goed wat gratis fonts betreft.

#9 ·
Ik gebruik Calisto MT, waarvoor ik een licentie heb gekocht. Of Minion Pro, die ik kan gebruiken omdat ik Adobe-software bezit/licentieer, wat me het recht geeft om hun lettertypen commercieel te gebruiken. Als je geen Adobe-software bezit/licentieert, moet je het lettertype kopen via Fontspring, IIRC.

Wat betreft de lettertypen die bij Windows worden geleverd, je kunt ze commercieel gebruiken als je een Pro-versie van Windows hebt. Als je Student of Home hebt, ben je wettelijk niet vrij om die lettertypen commercieel te gebruiken.

Blijf uit de buurt van dubieuze lettertypesites, en je zit veilig wat betreft gratis lettertypen.
Bedankt. Dit is een zeer nuttige post. Gelukkig bezit ik wat Adobe-software, wat sommige dingen voor mij gemakkelijker zal maken met betrekking tot de lettertypen die ik heb gebruikt.

Weet je hoe ik dingen moet aanpakken met betrekking tot de software die ik gebruik om mijn ebook te maken? De Amazon-software heeft maar 3 lettertypen.
(Ik zal geen boeken distribueren met Amazon... dus ik vermoed dat mijn klanten geen Kindle-apparaten zullen gebruiken waarop dezelfde lettertypen zijn geĂŻnstalleerd?)

#5 ·
"Monospace" is een algemene lettertypeclassificatie zoals serif of sans-serif. Ik weet zeker dat er letterbestanden met die naam zijn, maar het is waarschijnlijker dat alle software die het gebruikt, het leessysteem gewoon vertelt om de ingebouwde standaard voor monospace-typen te gebruiken. Het wordt meestal gebruikt voor code.

Desktop lettertypelicenties staan bijna altijd toe dat ze worden gebruikt in commerciële gedrukte materialen. Meestal zijn het lettertypen die via gratis lettertypesites zijn verkregen en die beperkingen opleggen voor commercieel versus persoonlijk gebruik. Lettertypen die via uw besturingssysteem bij u zijn gekomen, zouden prima moeten zijn voor paperback.

Ebook is anders, omdat de enige manier om het lettertype in te sluiten is om het daadwerkelijke lettertypebestand in de epub zelf op te nemen. De licentie om dit te doen kan dus prijzig zijn en is niet inbegrepen bij een gewone desktoplicentie.

Amazon heeft traditioneel het gebruik van hun software (ook wel "Publishing Tools") verboden om bestanden te genereren die elders te koop zijn. Maar ik kon de EULA voor KC niet vinden, dus ik kan niet bevestigen of dat van toepassing is.

Ik zou die lettertypelicentie als volgt lezen. Het is bedoeld voor intern gebruik en Amazon-ontwikkelaars kunnen het zonder kosten of toeschrijving gebruiken om Amazon-producten zoals de Kindle Create-applicatie te maken. Dat is het zo'n beetje, het geeft u niet uitdrukkelijk toestemming om het via een EPUB-embed te herdistribueren, dus ik zou niet aannemen dat dat is toegestaan. Het is echter mogelijk dat KC het lettertype in de gegenereerde epub verhult/versleutelt, wat zou betekenen dat u het niet herdistribueert.

Als u zich zorgen maakt over problemen bij het gebruik van Amazon-bronnen om buiten Amazon te publiceren, denk ik dat de gemakkelijkste oplossing zou zijn om in plaats daarvan tools te gebruiken die platformonafhankelijk zijn. De meest vergelijkbare gratis optie die vergelijkbaar is met KC, is mogelijk de gratis opmaaktool van Reedsy.

#13 ·
"Monospace" is een generieke lettertypeclassificatie zoals serif of sans-serif. Ik weet zeker dat er letterbestanden met die naam zijn, maar het is waarschijnlijker dat alle software die het gebruikt, het leessysteem gewoon vertelt om de ingebouwde standaard voor monospace-typen te gebruiken. Het wordt meestal gebruikt voor code.

Desktop lettertypelicenties staan bijna altijd gebruik in commerciële gedrukte materialen toe. Het zijn meestal lettertypen verkregen via gratis lettertypesites die beperkingen opleggen voor commercieel versus persoonlijk gebruik. Lettertypen die via uw besturingssysteem naar u zijn gekomen, zouden prima moeten zijn voor paperback.

Ebook is anders, omdat de enige manier om het lettertype in te sluiten is om het daadwerkelijke lettertypebestand in de epub zelf op te nemen. De licentie om dit te doen kan dus prijzig zijn, en het is niet inbegrepen bij een gewone desktoplicentie.
Ik heb mogelijk op deze post gereageerd, maar het lijkt erop dat alles wat ik als antwoord heb getypt, is verdwenen.

Ik zal het opnieuw proberen. Ik controleer normaal gesproken of ik lettertypen gebruik die commercieel vrij te gebruiken zijn. Dat heb ik echter nog nooit gedaan voor reflowable ebooks. Ik zal vanaf nu waakzamer zijn. Ik vraag me af waarom Amazon monospace heeft opgenomen als een van de drie enige opties om te gebruiken.

Amazon heeft traditioneel het gebruik van hun software (ook wel "Publishing Tools") verboden om bestanden te genereren die elders te koop zijn. Maar ik kon de EULA voor KC niet vinden, dus kan ik niet bevestigen of dat van toepassing is.
Ik ben de softwaremap ingegaan op zoek naar hun "gebruiksvoorwaarden", wat een replica lijkt te zijn van deze link. (Het lijkt behoorlijk verouderd 2012)

Ik zou die lettertypelicentie zo lezen. Het is bedoeld voor intern gebruik en Amazon-ontwikkelaars kunnen het zonder kosten of toeschrijving gebruiken om Amazon-producten zoals de Kindle Create-applicatie te maken. Dat is het zo'n beetje, het geeft je niet uitdrukkelijk toestemming om het via een EPUB-embed te herdistribueren, dus ik zou niet aannemen dat dat is toegestaan. Het is echter mogelijk dat KC het lettertype in de gegenereerde epub verhult/versleutelt, wat zou betekenen dat je het niet herdistribueert.
Bedankt voor de tijd die u heeft genomen om het lettertypebeleid te lezen, ik waardeer het.

Ik heb de code van de geëxporteerde .epub gecontroleerd met Calibre en het ziet zeker nog steeds "Amazon Ember" in de code. De duivel weet welke andere code Amazon in de geëxporteerde bestanden insluit, zoals IP-adressen en dergelijke.

Als u zich zorgen maakt over problemen bij het gebruik van Amazon-bronnen om buiten Amazon te publiceren, denk ik dat de gemakkelijkste oplossing is om in plaats daarvan tools te gebruiken die platformonafhankelijk zijn. De meest vergelijkbare gratis optie die vergelijkbaar is met KC, is mogelijk de gratis opmaaktool van Reedsy.
Ik was niet bezorgd, maar ik ben nu verdomd bezorgd. Ik heb nog nooit van de Reedsy-tool gehoord. Bedankt daarvoor en ik zal het bekijken.

#6 ·
Als je het over Bookerly hebt, kun je de mazen in de wet van de outline niet omzeilen, omdat het lettertype zelf eigendom is en in de Kindle-apparaten is ingebouwd, niet in de ebooks die aan Kindle-apparaten worden geleverd.

Als je op zoek bent naar een goed open source lettertype voor e-ink-apparaten om in je epubs in te sluiten, bekijk dan de website van League of Moveable Type. Barry Schwartz ontwierp Linden Hill om te worden gebruikt in e-ink-apparaten. Het lijkt op Bookerly zonder een knock-off te zijn.

#12 ·
Als je vraagt naar Bookerly, kun je de omzeilingsmogelijkheid niet omzeilen omdat het lettertype zelf eigendom is en is ingebouwd in de Kindle-apparaten, niet in de ebooks die aan Kindle-apparaten worden geleverd.

Als je op zoek bent naar een goed open source lettertype voor e-ink-apparaten om in je epubs in te sluiten, bekijk dan de website van League of Moveable Type. Barry Schwartz ontwierp Linden Hill om te worden gebruikt in e-ink-apparaten. Het lijkt op Bookerly zonder een knock-off te zijn.
Mijn probleem is niet zozeer welk lettertype ik kan gebruiken, maar het gaat erom het aan het werk te krijgen. Ik heb geprobeerd het lettertype te wijzigen met Calibre. Het werkt, maar het boek wordt dan lelijk en kapot op andere plaatsen. Ik zou het boek 100% hetzelfde willen houden en gewoon het lettertype willen verwisselen. Calibre is zeker niet gemakkelijk te gebruiken.

#7 · (Edited)
Dit gevonden, maar zoals alles op internet moet het worden gecontroleerd.

Is het Bookerly-lettertype gratis?

Ja! Het Bookerly-lettertype is gratis te gebruiken voor persoonlijke en commerciële doeleinden. Download de Bookerly-lettertypefamilie nu:

Het Bookerly-lettertype: gratis downloaden - Onedesblog

Bookerly is een schreeflettertype ontworpen door Dalton Maag als een exclusief lettertype voor het lezen op Amazon's Kindle-apparaten en -apps. In combinatie met een nieuwe zetmachine beweert Amazon.com dat het lettertype de gebruiker helpt "sneller te lezen met minder vermoeide ogen". Het lettertype bevat ligaturen en kerningparen.

Het enige dat ik zeker weet, is dat welk lettertype je ook gebruikt bij het uploaden, Bookerly bij het converteren het standaardlettertype is voor het lezen op Kindles voor reflowable tekst, maar de lezer kan overschakelen naar andere standaardlettertypen die op het apparaat zijn opgenomen.

Als wat hierboven staat correct is over gratis commercieel gebruik, dan zie ik niet in waarom je de ePub-uitvoer van Kindle Create niet via andere wegen zou kunnen gebruiken. Maar dan zou ik het mis kunnen hebben?

Voel je vrij om dit te weerleggen, want ik ben geen expert op het gebied van lettertype-auteursrecht. Ik gebruik alleen Word professional, dus ik kan de lettertypen voor commercieel gebruik gebruiken en ik gebruik Microsoft Office en Word om de interne tekst van al mijn boeken op te maken en advertenties te produceren.

#11 ·
Dit gevonden, maar zoals alles op internet, zou het moeten worden gecontroleerd.

Is het lettertype Bookerly gratis?

Ja! Het lettertype Bookerly is gratis te gebruiken voor persoonlijke en commerciële doeleinden. Download nu de Bookerly lettertypefamilie:

Het lettertype Bookerly: Gratis download - Onedesblog

Bookerly is een schreeflettertype ontworpen door Dalton Maag als een exclusief lettertype om te lezen op de Kindle-apparaten en -apps van Amazon. In combinatie met een nieuwe zetengine beweert Amazon.com dat het lettertype de gebruiker helpt "sneller te lezen met minder vermoeide ogen". Het lettertype bevat ligaturen en kerningparen.

Het enige dat ik zeker weet, is dat welke lettertype je ook gebruikt bij het uploaden, Bookerly bij het converteren het standaardlettertype is om te lezen op Kindles voor tekst die opnieuw kan worden geplaatst, maar de lezer kan overschakelen naar andere standaardlettertypen die op het apparaat zijn opgenomen.

Als wat hierboven staat correct is over gratis commercieel gebruik, dan zie ik niet in waarom je de ePub-uitvoer van Kindle Create niet via andere wegen zou kunnen gebruiken. Maar dan zou ik het mis kunnen hebben?

Aarzel niet om dit te weerleggen aangezien ik geen expert ben op het gebied van lettertypen copyright. Ik gebruik alleen Word professional, en dus kan ik de lettertypen gebruiken voor commerciële doeleinden en ik gebruik Microsoft Office en Word om de interne tekst van al mijn boeken op te maken en advertenties te produceren.
Bedankt voor het onderzoek. Ik heb het boek ontworpen in "Amazon Ember", hoewel "Bookerly" en "Monospace" de enige andere twee opties zijn. Bookerly zou een beter lettertype zijn om te gebruiken dan monospace, hoewel ik denk dat Amazon het mogelijk gemakkelijker kan detecteren.

Ik heb nu spijt dat ik ooit de Kindle Create-software heb gebruikt...

#8 ·
Bookerly is niet gratis voor persoonlijk en commercieel gebruik. Het is een eigen lettertype. Je kunt het downloaden van Amazon samen met de licentie, waarvan ik er zeker van ben dat niemand die het als gratis aanprijst, heeft gelezen, want als ze dat zouden doen, zouden ze beseffen dat het niet is gelicentieerd voor commerciële of persoonlijke doeleinden, Sterker nog, het is niet eens een licentie. Het is een intern document dat uitlegt hoe Amazon het copyright bezit en hoe en wanneer de twee eigen lettertypen moeten worden gebruikt.

Alleen omdat iets kan worden gedownload, wil nog niet zeggen dat het met een commerciële licentie wordt geleverd. Zeker als het om lettertypen gaat, die onder de Amerikaanse auteursrechtwetgeving hun eigen speciale beest zijn. Als je niets voor Amazon ontwikkelt, kun je het beste uit de buurt blijven van zowel Ember als Bookerly. Lettergieterijen zijn begonnen auteurs te achtervolgen voor het gebruik van niet-gelicentieerde lettertypen op covers (en zelfs met inhoud). Ik weet niet zeker of ik wil dat Amazon takedowns aan andere distributeurs levert. Het is gewoon het risico niet waard om Amazon te porren als er daadwerkelijke open source-licenties beschikbaar zijn waarmee de lettertypebestanden kunnen worden ingesloten en die voor commerciële doeleinden kunnen worden gebruikt.

#10 ·
Bookerly is niet gratis voor persoonlijk en commercieel gebruik. Het is een eigen lettertype. Je kunt het downloaden van Amazon samen met de licentie, waarvan ik er zeker van ben dat niemand die het als gratis aanprijst, heeft gelezen, want als ze dat zouden doen, zouden ze beseffen dat het niet is gelicentieerd voor commerciële of persoonlijke doeleinden. In feite is het niet eens een licentie. Het is een intern document dat uitlegt hoe Amazon het copyright bezit en hoe en wanneer de twee eigen lettertypen moeten worden gebruikt.

Alleen omdat iets kan worden gedownload, wil nog niet zeggen dat het met een commerciële licentie wordt geleverd. Vooral als het gaat om lettertypen, die hun eigen speciale beest zijn onder de Amerikaanse auteursrechtwetgeving. Als je niets voor Amazon ontwikkelt, kun je het beste wegblijven van zowel Ember als Bookerly. Lettergieterijen zijn begonnen auteurs te achtervolgen voor het gebruik van niet-gelicentieerde lettertypen op covers (en zelfs met inhoud). Ik weet niet zeker of ik wil dat Amazon takedowns aan andere distributeurs levert. Het is gewoon het risico niet waard om Amazon te porren als er daadwerkelijke open source-licenties beschikbaar zijn die het insluiten van de lettertypebestanden mogelijk maken en die voor commerciële doeleinden kunnen worden gebruikt.
Bedankt voor de feedback :)

Even voor de duidelijkheid. Ik heb het lettertype niet gedownload. Ik maak een ebook met Amazon-software waarin het lettertype al zit. Vervolgens exporteer ik het als .epub. Ik neem aan dat dit 100% in orde is, zolang mijn boeken maar bij Amazon staan.

Ik denk dat ik wel gedwongen zal worden om het lelijke monospace-lettertype te gebruiken dat ze aanbieden en te hopen dat klanten het niet erg vinden.

#14 ·
Eerlijk gezegd, gebruik op dit moment gewoon de epub-generator van D2D. Het is gratis te gebruiken en ze vertrouwen op open-source lettertypen die prima zijn voor distributie.

Het probleem dat je nu hebt, is dat Calibre geen epub-editor is. Het kan wel een paar dingen, maar het is nooit ontworpen om epubs te genereren, ondanks wat zelfpublicisten beweren. Het is een eenvoudige tool en vereist niet veel technische knowhow, dus het wordt aanbevolen.

Wat je wilt doen, is de epub openen in Sigil. Open de CSS. Zoek dan naar de lettertype-instellingen. Zorg ervoor dat de lettertypefamilie is ingesteld op serif of sans serif en laat het apparaat het standaardlettertype kiezen.

#22 ·
Eerlijk gezegd, gebruik op dit moment gewoon de epub-generator van D2D. Het is gratis te gebruiken en ze vertrouwen op open-source lettertypen die prima zijn voor distributie.

Het probleem dat je nu hebt, is dat Calibre geen epub-editor is. Het kan wel een paar dingen doen, maar het is nooit ontworpen om epubs te genereren, ondanks wat zelf-uitgevers beweren. Het is een eenvoudige tool en vereist niet veel technische knowhow, dus het wordt aanbevolen.

Wat je wilt doen, is de epub openen in Sigil. Open de CSS. Zoek dan naar de lettertype-instellingen. Zorg ervoor dat de lettertypefamilie is ingesteld op serif of sans serif en laat het apparaat het standaard lettertype kiezen.
Ik heb Sigil gedownload en zal kijken hoe het werkt. Klinkt echter ingewikkeld, aangezien je CSS noemt, wat Grieks voor mij is.

Ik vraag me echter af wat er zou gebeuren tegen de tijd dat ik mijn "Amazon embedded fonts .epub" in de generator van D2D upload. Het zou geweldig zijn als ze het gewoon zouden converteren.

#15 ·
Waarom heeft nog niemand gezegd dat in een ebook het lettertype vaak wordt bepaald door de gebruiker (ook wel de lezer) op hun apparaten en dat alle pogingen om het te manipuleren sterk moeten worden afgeraden, omdat het dingen kapot maakt.

Kortom, als je een ebook maakt, specificeer je het lettertype niet. Gewoon niet. De lezers en hun apparaten doen dat. Je wilt dat je ebook zo onbreekbaar mogelijk is.

#16 ·
Waarom heeft nog niemand gezegd dat in een ebook het lettertype vaak wordt bepaald door de gebruiker (ook wel de lezer genoemd) op hun apparaten en dat alle pogingen om het te manipuleren sterk moeten worden afgeraden, omdat het problemen veroorzaakt.

Kortom, als je een ebook maakt, specificeer dan niet het lettertype. Gewoon niet. De lezers en hun apparaten doen dat. Je wilt dat je ebook zo breukvast mogelijk is.
Je hebt gelijk dat auteurs niet moeten proberen hun lettertypekeuze op een ebooklezer af te dwingen door de lettertypen in te sluiten.

Ik zei dit in mijn bericht dat je misschien gemist hebt.

"Het enige dat ik zeker weet, is dat welk lettertype je ook gebruikt bij het uploaden, Bookerly het standaardlettertype is voor het lezen op Kindles voor tekst die opnieuw kan worden geformatteerd, maar de lezer kan overschakelen naar andere standaardlettertypen die op het apparaat zijn opgenomen."

#18 ·
Welnu, om te beginnen heb je een probleem als je Kindle Create gebruikt en denkt dat je dat bestand ergens anders kunt publiceren. Het gaat gewoon niet gebeuren. KC is een eigen programma en kan alleen via KDP worden gepubliceerd.

Dus ga terug naar Word of een van de gratis equivalenten. Het gebruik van TNR is inbegrepen in de Word-software, dus geen probleem. Voor ebooks is het alles wat je nodig hebt. Dus je hoeft je hier geen zorgen over te maken, je maakt het veel te ingewikkeld voor wat het is.

Nu, printboeken? Ja. Een beetje meer opmaak, en nogmaals, kan niet worden gedaan met Kindle Create, behalve bij Amazon.

#19 · (Edited)
Welnu, om te beginnen, je hebt een probleem met het gebruik van Kindle Create en te denken dat je dat bestand ergens anders kunt publiceren. Dat gaat gewoon niet gebeuren. KC is een eigen programma en kan alleen via KDP worden gepubliceerd.

Dus, ga terug naar Word, of een van de gratis equivalenten. Het gebruik van TNR is inbegrepen in de Word-software, dus geen probleem daar. Voor ebooks is het alles wat je nodig hebt. Dus, je hoeft je hier geen zorgen over te maken, je maakt het veel te ingewikkeld voor wat het is.

Nu, printboeken? Ja. Een beetje meer formattering, en nogmaals, kan niet worden gedaan met Kindle Create ergens anders dan Amazon.
Ik heb Kindle Create een tijdje geleden geprobeerd, en het werkte gewoon niet voor mij voor hoe ik mijn ebooks of printboeken wilde formatteren, vooral als ik een vreemde afbeelding had, hoewel het sindsdien verbeterd zou kunnen zijn. Het leek me dat ik geen controle had over de uitkomst en van wat de OP zegt, geldt hetzelfde nu met de lettertypen, wat op het eerste gezicht de output lijkt te beperken tot gebruik op Amazon alleen.

Ik weet dat er andere programma's zijn om te converteren naar ebooks en printboeken, sommige die geautomatiseerd zijn en uitstekende resultaten hebben, maar ze zijn duur om te kopen. Omdat ik Word toch al heb, gebruik ik dat, omdat het me niets kost, behalve dat de printboeken wat moeite kosten.

Ik heb altijd ebooks en printboeken geformatteerd met Word en hoewel het een leercurve kan zijn, zijn er genoeg gratis posts op blogs, boeken en YouTube-video's om je te begeleiden. Ik heb nu mijn eigen sjablonen die ik gebruik om de WIP's te schrijven, dus ze zijn klaar voor gebruik als ebooks wanneer ze klaar en bewerkt zijn, omdat ze al op specificatie zijn geformatteerd. Het is slechts een kwestie van het gebruik van mijn sjabloon voor de printboeken om de tekst naar de printsjabloon te transponeren. Voor de ebooks gebruik ik TNR punt 12 voor de hoofdtekst en Garamond punt 12 voor de hoofdtekst in printboeken.

Ik upload de ebooks als een Word Doc en converteer het Word doc voor de printboeken naar een PDF van Word's PDF conversie

Ik weet niet zeker waarom iemand een epub voor het ebook zou willen uploaden, tenzij iemand me kan verlichten. Ik ben het erover eens om Caliber niet te gebruiken voor het converteren naar epubs om te uploaden, maar ik heb het gebruikt voor proefexemplaren om naar lezers te sturen na het testen van de epub volgens industrienormen. Dat hoef ik al jaren niet meer te doen.

#24 ·
Ik ben momenteel bezig met het maken van een ebook met behulp van KDP-software genaamd Kindle Create. Dit boek zal niet op Amazon worden gepubliceerd, maar mogelijk op andere platforms. De software gebruikt lettertypen die typisch te vinden zijn op enkele van de nieuwste "Kindle"-apparaten. Deze lettertypen zijn "Amazon Ember", "Bookerly" en "Monospace" (waarvan de laatste gratis te gebruiken lijkt te zijn).

Ik kan de lettertypen niet veranderen in lettertypen die ik zelf bezit en het opnieuw doen van het boek (wat eeuwen duurde) in andere software zal eeuwen duren. Ik heb pas een dag of zo geleden aan het potentiële probleem van de letterlicentie gedacht. Ik heb ook geprobeerd mijn .epub te nemen en het lettertype te veranderen, wat de opmaak volledig verpest. Ik heb hier de beschrijving van de licentie van de Amazon-lettertypen:
Er staat niets over "Monospace". Ik kan niet anders dan me afvragen welke macht Amazon zal hebben over mensen die hun lettertypen gebruiken tegen potentiële beleidsregels (die mogelijk worden bijgewerkt zonder dat we het zelfs weten).

Weet u ook dat de Times New Roman-licentie $340 kost via Fonts(dot)com, of $210 op MyFonts(dot)com? Ik denk dat de gemiddelde gebruiker had verwacht dat een lettertype als dit commercieel gratis te gebruiken zou zijn.

Welke lettertypen gebruikt u om uw ebooks en paperbacks te maken?

• Gebruikt u lettertypen die u hebt gekocht? - gratis lettertypen kunnen worden doorverkocht door oplichters (en commerciële lettertypen kunnen ten onrechte worden geadverteerd als gratis te gebruiken)
• De lettertypen die bij Windows zijn geleverd? - voor zover ik weet, mogen sommige Windows-lettertypen mogelijk niet commercieel worden gebruikt (bijv. Times New Roman)
• Uw Adobe-software? - het is mij onduidelijk wanneer je Adobe-lettertypen commercieel mag gebruiken
• andere?

Het is waarschijnlijk een domme vraag, maar ik zal hem toch stellen. Denk je dat het veilig is om het Amazon Ember-lettertype te gebruiken in mijn ebook (niet gepubliceerd op Amazon)?
Ten eerste zijn lettertypen intellectueel eigendom en auteursrechtelijk beschermd. De lettertypen die door Amazon worden gebruikt, zijn in-house en de licentie om ze te gebruiken maakt deel uit van het pakket. Ebooks staan bekend als "reflowable" publicaties omdat de lay-out wordt bepaald door het apparaat en de lezer, die de lettergrootte en het lettertype kan kiezen, dus je kunt je lettertype niet instellen buiten de beschikbare lettertypen. Dit komt omdat de lettertypen de mogelijkheid moeten hebben om opnieuw te vloeien. Er is nu een instelling in Kindle Create waarmee u het lettertype kunt overschrijven voor dingen als hoofdstuktitels of zelfs passages, maar u bent nog steeds beperkt tot de lettertypen in het programma.

Ik heb een tutorial samengesteld over het gebruik van Kindle Create om je boek op YouTube samen te stellen. Momenteel kun je Kindle Create gebruiken om een epub-versie te maken, maar het produceert geen PDF-bestand om af te drukken. Het bestandsformaat dat Amazon gebruikt, is KPF (Kindle Print File), en wordt gebruikt om zowel de elektronische als de gedrukte versie van het boek te maken. Als je meer wilt weten over het gebruik van Kindle Create om je boek te ontwerpen, kun je mijn tutorial bekijken. Ik heb ook een tutorial samengesteld over het maken van een lay-out voor publicatie in druk met Scribus, een open source ontwerp- en lay-outprogramma dat vergelijkbaar is met Adobe In Line.

#25 ·
Ten eerste zijn lettertypen intellectueel eigendom en auteursrechtelijk beschermd. De lettertypen die door Amazon worden gebruikt, zijn in-house en de licentie om ze te gebruiken maakt deel uit van het pakket. Ebooks staan bekend als "reflowable" publicaties omdat de lay-out wordt bepaald door het apparaat en de lezer, die de lettergrootte en het lettertype kan kiezen, dus je kunt je lettertype niet instellen buiten de beschikbare lettertypen. Dit komt omdat de lettertypen de mogelijkheid moeten hebben om te reflowen. Er is een instelling in Kindle Create waarmee je het lettertype kunt overschrijven voor dingen als hoofdstuktitels of zelfs passages, maar je bent nog steeds beperkt tot de lettertypen in het programma.
Hoi,

Ik ben in principe bekend met het gebruik van Kindle Create. Ik probeer de voorwaarden te achterhalen voor het gebruik van hun software en lettertypen om een .epub te maken. Hebben ze een soort juridische basis voor mij om hun software te gebruiken met de lettertypen erin? Mag ik de .epub die ik met hun software heb gemaakt alleen aan Amazon distribueren?

Ik heb een tutorial samengesteld over het gebruik van Kindle Create om je boek op YouTube te plaatsen. Momenteel kun je Kindle Create gebruiken om een epub-versie te maken, maar het produceert geen PDF-bestand voor print. Het bestandsformaat dat Amazon gebruikt, is KPF (Kindle Print File), en wordt gebruikt om zowel de elektronische als de printversie van het boek te maken. Als je geĂŻnteresseerd bent in het leren over het gebruik van Kindle Create om je boek te ontwerpen, kun je mijn tutorial bekijken. Ik heb ook een tutorial samengesteld over hoe je een lay-out kunt maken voor publicatie in print met Scribus, een open source ontwerp- en lay-outprogramma dat vergelijkbaar is met Adobe In Line.

Bedankt. Ik bekijk je tutorial.
Bewerken: Ik vind je stem leuk. Je zou op Focus on the Family of Radio of zoiets moeten zitten.

#28 ·
Sinds ik dit onderwerp ben begonnen over de Kindle Create Amazon-lettertypen, heb ik een aantal van mijn paperbacks doorgenomen om het te controleren. Ik zie dat ik over het algemeen probeerde "gratis voor commercieel gebruik" lettertypen te gebruiken, omdat ik proactief probeerde zo veilig mogelijk te zijn. Maar ik heb niet de moeite genomen om de licenties van veel voorkomende lettertypen zoals Arial Narrow en Verdana Bold te controleren. Het zijn met name de Microsoft-lettertypen die me overvallen met de voorwaarden voor commercieel gebruik, vooral voor paperbacks. Ik moest letterlijk mijn hele document veranderen dat delen van de Verdana bevatte.

Ik bezit ook wat oudere Adobe-software en probeer hun lettertypen te gebruiken waar ik kan. Het is ook nogal verwarrend wie daadwerkelijk de juiste licentie van een lettertype publiceert. Sommige plaatsen zeggen dat Verdana gratis is voor commercieel gebruik. Anderen zeggen dat je het moet kopen. Microsoft is het meest belachelijk met hun zeer vage bewoordingen.

Ik maak snapshots van de licenties van waar ik de zogenaamd gratis lettertypen heb gekregen. Ik weet niet zeker hoeveel dat me zou helpen. Ik betwijfel ten zeerste of iemand naar mijn boeken zal kijken en zal klagen over de lettertypen. Het zijn eerder de distributiekanalen (etc. D2D of Ingram) die problemen hebben met de lettertypen die ik in mijn bestanden heb ingesloten. Ze kunnen er toch alleen maar van uitgaan dat ik de wettelijke rechten op die lettertypen heb?

#35 ·
D2D bepaalt dat ze lettertypen verwijderen wanneer je epubs met hen uploadt:

Als ik mijn bestand zelf opmaak, ziet het er dan precies hetzelfde uit wanneer jullie het converteren?

Nee. Ebooks zijn een reflowable formaat dat de lezer veel flexibiliteit geeft in hoe ze content consumeren. Om de beste leeservaring te bieden, verwijdert het geautomatiseerde conversieproces van Draft2Digital dingen die de opmaak op één exacte manier forceren - ingesloten lettertypen, extra regeleinden, lege pagina's, voetnoten of alles wat het systeem onnodig acht voor het uiteindelijke bestand.

Heeft iemand ervaren dat dit inderdaad het geval is?

Waarom ik dit vraag, is dat als ze daadwerkelijk ingesloten lettertypen verwijderen, ik niet het probleem heb van ongewenste gelicentieerde lettertypen in mijn bestand... Ook zou ik het fijn vinden als D2D alle sporen van Amazon-software in mijn bestand verwijdert. Waarschijnlijk wishful thinking. Ik vind het echter interessant dat Adobe Digital Editions mijn goedgekeurde .epub-bestand niet wil previewen. Ik weet niet of dit komt doordat Amazon mijn bestand op de een of andere manier beperkt, of dat het probleem bij Adobe ligt. Mijn bestand wordt echter wel in de meeste andere previewers weergegeven.

#40 ·
Stan, ik weet niet waar je je informatie vandaan haalt, maar Kindle Create geeft geen epub uit. Het geeft alleen het eigen Amazon-formaat uit en kan nergens anders worden gebruikt. Dus al dit werk dat je doet, alle zorgen die je jezelf bezorgt, is voor niets.

Je is verteld om gewoon een ebook als epub te uploaden, met een basislettertype zoals Times New Roman (TNR). Ebook-gebruikers kunnen het lettertype aanpassen, dus iets anders doen is zinloos. Niet insluiten, gebruik niet het lettertype dat je misschien wilt. Gewoon meer problemen en je lijkt niet te begrijpen wat we zeggen.

Eerlijk gezegd, op dit punt zou het een stuk gemakkelijker voor je zijn om de gratis conversieservice van Draft to Digital te gebruiken. Je kunt hun bestandsuitvoer gebruiken waar je maar wilt. Ze doen alle conversie, alle benodigde insluiting, alle plaatsingen van wat dan ook. En het is gratis. Upload een Word-bestand, laat hen het werk doen.

Op dit punt zie ik geen verder voordeel om te blijven proberen dingen aan je uit te leggen. Je lijkt niet te luisteren, of te geloven wat we je allemaal vertellen, dus het is gewoon tijdverspilling. Veel succes. Misschien kom je erachter, of leer je hoe je iemand kunt inhuren om het werk voor je te doen.

#41 · (Edited)
Stan, ik weet niet waar je je informatie vandaan haalt, maar Kindle Create geeft geen epub uit. Het geeft alleen het eigen Amazon-formaat uit en kan nergens anders worden gebruikt. Dus al dit werk dat je doet, al de zorgen die je jezelf bezorgt, is voor niets.
Het spijt me. Maar jij bent degene met de verkeerde info hier. Ik heb .epubs gemaakt met Kindle Create. In het verleden kon ik alleen .kcb of .kpf doen. Maar geloof me, ik heb de .epub-bestanden voor me ;) Even ter info, D2D heeft mijn "eigen Amazon-formaat"-bestand prima geĂĽpload. Maar dat is niet de vraag, die je niet lijkt te begrijpen.

Je is verteld om simpelweg een ebook als epub te uploaden, met een basislettertype zoals Times New Roman (TNR). Ebook-gebruikers kunnen het lettertype aanpassen**, dus alles anders doen is zinloos. Niet insluiten, gebruik niet het lettertype dat je misschien wilt. Gewoon meer problemen en je lijkt niet te begrijpen wat we zeggen.
Je leest duidelijk mijn bericht niet goed of je begrijpt het niet. Laat me het nog een keer zeggen. Ik probeer GEEN lettertypen in te sluiten. Ik probeer GEEN code te wijzigen. Ik gebruik de Kindle Create-software die me 3 lettertypen geeft om uit te kiezen. Deze lettertypen zijn Amazon-lettertypen. Deze lettertypen worden geëxporteerd in de .epub waarover ik geen controle heb. Ik heb nu maanden besteed aan het gebruik van deze software. Er zijn meer dan 300-500 afbeeldingen die ik zorgvuldig in de lay-out van dit boek moest plaatsen. We hebben het hier ook over snijden en specifieke pixelgroottes voor elke afbeelding. Ik moest ook vele uren besteden aan het goed laten lijken van de tekst voor elke pagina.

Eerlijk gezegd, op dit punt zou het een stuk gemakkelijker voor je zijn om de gratis conversieservice van Draft to Digital te gebruiken. Je kunt hun bestandsuitvoer gebruiken waar je maar wilt. Ze doen alle conversie, alle benodigde insluiting, alle plaatsingen van wat dan ook. En het is gratis. Upload een Word-bestand, laat hen het werk doen.
Mijn boek is geen typische "roman". Vanwege de vaste lay-out en het uitfaseren van .mobi, ben ik gedwongen om .epub en reflowable te gebruiken. Ik ben verschrikkelijk in Word en ik heb het geprobeerd voor mijn boek. De beste software tot nu toe is Kindle Create.

Ik vraag me gewoon af of ik mijn Kindle Create (Amazon) ebook mag distribueren op andere plaatsen dan Amazon. Zeker als hun bestand lettertypen bevat die ALLEEN van Amazon afkomstig zijn.
(**Het is irrelevant welke lettertypen de lezer kan veranderen**. De vraag is of D2D deze Amazon-lettertypen verwijdert wanneer men hun conversieservice gebruikt. Let op, ik heb een .epub naar deze service geĂĽpload en ze vonden geen problemen. Maar ik moet nog steeds een bevestiging krijgen of D2D de lettertypen verwijdert zoals ze beweren).

Op dit punt zie ik geen verder voordeel om te blijven proberen dingen aan je uit te leggen. Je lijkt niet te luisteren, of te geloven wat een van ons je vertelt, dus het is gewoon tijdverspilling. Veel succes. Misschien kom je erachter, of leer je hoe je iemand kunt inhuren om het werk voor je te doen.
Maak alsjeblieft geen claims als je zelf achterloopt met je informatie. Als je de antwoorden niet hebt, antwoord dan gewoon niet op deze thread. Trek alsjeblieft ook niet iedereen in je bewering dat ik niet luister, terwijl je niet de moeite neemt om mijn berichten goed te lezen. Ik zeg je dat ik .epub-bestanden kan maken met Kindle Create. Jij bent degene die niet luistert...

Hier is het bewijs:
Pre-release functies (beta); Update boeken die zijn voorbereid met Kindle Create ... Zowel KPF- als EPUB-formaten ondersteunen de meeste boekopmaakfuncties
Image

#42 ·
Ik heb mijn bestand opnieuw gecontroleerd met Calibre om te zien wat het oppikt. Het interessante aan deze .epub is dat er GEEN lettertypen lijken te zijn
Image

De css-code vermeldt echter nog steeds lettertypen:

.class-0-1 {
font-family : "Amazon Ember" ;
font-size : 1.85rem ;
letter-spacing : 0.25rem ;
line-height : 1.2em ;
margin-left : 10.0% ;
margin-right : 10.0% ;
margin-top : 4.8em ;
text-align : center ;
text-transform : uppercase ;
}

#43 ·
Even een update.
D2D verwijdert geen lettertypen zoals hier vermeld:

Als ik mijn bestand zelf opmaak, ziet het er dan precies hetzelfde uit als u het converteert?
Nee. E-books zijn een herkenbaar formaat dat de lezer veel flexibiliteit biedt in de manier waarop ze content consumeren. Om de beste leeservaring te bieden, zal het geautomatiseerde conversieproces van Draft2Digital dingen verwijderen die de opmaak op één exacte manier forceren - ingesloten lettertypen, extra regeleinden, lege pagina's, voetnoten of alles wat het systeem als onnodig beschouwt voor het uiteindelijke bestand.

Ik moet nu misschien alternatieve stappen ondernemen. Ik heb een manier gevonden om alle lettertypen in mijn .epub te hernoemen door ze te hernoemen in de CSS-code.
Kindle Create is gratis software en de licentie voor het gebruik ervan is vrij onduidelijk. Als voorzorgsmaatregel kan ik alle lettertypenamen en de naam van Amazon hernoemen, zodat AI of algoritmen deze niet oppikken. Ik moet zeggen dat het nogal teleurstellend is dat D2D beweert ingesloten lettertypen te verwijderen terwijl ze dat niet doen. Mijn .epub-bestand vermeldt nog steeds de namen van de lettertypen in de css. Misschien zijn er geen lettertypen en zijn het alleen de namen die in de code verschijnen.

Misschien is de oplossing voor mij dan om alle riskante elementen te hernoemen en de .epub opnieuw op te slaan.

#44 · (Edited)
Even een update.
D2D verwijdert geen lettertypen zoals hier is bepaald:

Als ik mijn bestand zelf opmaak, ziet het er dan precies hetzelfde uit als u het converteert? Nee. E-books zijn een reflowable formaat dat de lezer veel flexibiliteit geeft in de manier waarop ze content consumeren. Om de beste leeservaring te bieden, zal het geautomatiseerde conversieproces van Draft2Digital dingen verwijderen die de opmaak op één exacte manier forceren - ingesloten lettertypen, extra regeleinden, lege pagina's, voetnoten of alles wat het systeem onnodig acht voor het uiteindelijke bestand.

Ik moet nu misschien alternatieve stappen ondernemen. Ik heb een manier gevonden om alle lettertypen in mijn .epub te hernoemen door ze te hernoemen in de CSS-code.
Kindle Create is gratis software en de licentie voor het gebruik ervan is nogal onduidelijk. Voor alle zekerheid kan ik alle lettertypenamen hernoemen, evenals de naam van Amazon, zodat AI of algoritmen het niet oppikken. Ik moet zeggen dat het nogal teleurstellend is dat D2D beweert ingesloten lettertypen te verwijderen terwijl ze dat niet doen. Mijn .epub-bestand vermeldt nog steeds de namen van de lettertypen in de css. Misschien zijn er geen lettertypen en zijn het alleen de namen die in de code verschijnen.

Misschien is de oplossing voor mij dan om alle riskante elementen te hernoemen en de .epub opnieuw op te slaan.
Als er geen daadwerkelijke lettertypebestanden in de epub staan, zijn er geen lettertypen om te verwijderen. Lettertypenamen in de CSS alleen zijn geen licentieschending, ze proberen lettertypen aan te roepen die in het apparaat of de app zijn ingebouwd. Het ontbreken van een lettertypefallback en uw eerdere vermelding van problemen met ADE zijn grotere problemen met het bestand.

#50 ·
Zou iemand misschien zijn mening willen delen over de formulering van Amazon met betrekking tot Kindle Create, zoals vermeld in hun FAQ:

Vandaag de dag is Kindle Create bedoeld voor het voorbereiden van boeken die op Kindle kunnen worden gepubliceerd. U kunt Kindle Create niet gebruiken om uw manuscript om te zetten in een boek voor publicatie buiten Kindle.

Omdat hun voorwaarden nogal verouderd en onduidelijk zijn, zou ik willen weten of het bovenstaande misschien ook verouderd is? Het zou kunnen dat ze verwezen naar hun .KPF- en .KCB-bestanden. In bèta is er nu .epub.

"Kan niet" vs. "mag niet" boeken uploaden buiten Kindle. Het is mogelijk dat ik "kan". Maar mag ik het?
In feite heb ik eerder een boek gepubliceerd bij KOBO met behulp van KC (heb het nu verwijderd).

Merk ook op dat ik mijn code mogelijk lichtjes wijzig nadat ik KC heb gebruikt. Verandert dat technisch gezien niet de wettigheid van het gebruik van mijn .epub? (Vergeef me alstublieft alle vragen... Ik wil gewoon heel precies zijn voordat ik weer e-books upload. Het is niet leuk om verbannen te worden en ik wil niet dat hetzelfde gebeurt om een of andere kleinzielige reden.)

#51 ·
Zou iemand misschien zijn mening willen delen over de formulering van Amazon met betrekking tot Kindle Create, zoals vermeld in hun FAQ:

Vandaag de dag is Kindle Create bedoeld voor het voorbereiden van boeken die op Kindle kunnen worden gepubliceerd. U kunt Kindle Create niet gebruiken om uw manuscript om te zetten in een boek voor publicatie buiten Kindle.

Omdat hun voorwaarden nogal verouderd en onduidelijk zijn, zou ik willen weten of het bovenstaande misschien ook verouderd is? Het zou kunnen dat ze verwezen naar hun .KPF- en .KCB-bestanden. In bèta is er nu .epub.
Eerlijk gezegd, op het eerste gezicht begreep ik hun "u kunt niet" als "het is niet toegestaan". Niet als "het is technisch onmogelijk".

#55 ·
Omdat het in een FAQ staat in plaats van een EULA, zou ik het interpreteren als dat ze zeggen dat ze het gebruik van KC voor niets anders dan het maken van boeken voor Kindle niet ondersteunen, en dat je niet moet verwachten dat het buiten dat platform werkt. Wat niet per se betekent dat het niet werkt, maar gewoon dat je geen hulp of verbeteringen van Amazon's kant moet verwachten. En Lady Runa's interpretatie komt overeen met wat het beleid van Amazon in het verleden is geweest met betrekking tot tools als kindlegen en Previewer, dus waarschijnlijk ook correct.

Voor mij lijkt het alsof het veel hindernissen zijn om te springen om uit te komen op een resultaat dat een beetje ondermaats en onbetrouwbaar klinkt, en als bijvoorbeeld calibre en D2D bij het proces betrokken zijn, zie ik niet veel voordeel in het gebruik van KC. Ik stel me voor dat je behoorlijk wat tijd in KC hebt gestoken en het werk dat al gedaan is wilt behouden, maar persoonlijk zou ik de knoop doorhakken en een andere weg inslaan. Lijkt de moeite niet waard.

#56 ·
Aangezien het in een FAQ staat en niet in een EULA, zou ik het interpreteren als dat ze zeggen dat ze het gebruik van KC alleen ondersteunen voor het maken van boeken voor Kindle, en dat je niet moet verwachten dat het buiten dat platform werkt. Wat niet per se betekent dat het niet werkt, maar alleen dat je geen hulp of verbeteringen van Amazon hoeft te verwachten. En de interpretatie van Lady Runa komt overeen met het beleid van Amazon in het verleden met betrekking tot tools als kindlegen en Previewer, dus waarschijnlijk ook correct.

Voor mij lijkt het een hoop gedoe om tot een resultaat te komen dat een beetje ondermaats en onbetrouwbaar klinkt, en als bijvoorbeeld calibre en D2D bij het proces betrokken zijn, zie ik niet veel voordeel in het gebruik van KC. Ik stel me voor dat je behoorlijk wat tijd in KC hebt gestoken en het werk dat al is gedaan wilt behouden, maar persoonlijk zou ik de knoop doorhakken en het anders aanpakken. Lijkt de moeite niet waard.
Nogmaals bedankt voor de antwoorden :)

Het boek is voor ongeveer 99% af. Ik weet dat het een hoop gedoe is om daar te komen. Maar aangezien ik geen programmeur ben en ook geen geld heb om er een te betalen, zal ik waarschijnlijk toch nog veel meer hindernissen moeten nemen. Ik vind het niet erg als ik geen ondersteuning van Amazon krijg. Mijn enige echte zorg is of ik hun software legaal mag gebruiken om een boek te maken dat elders wordt geĂĽpload.

Wat Calibre betreft, zijn de stappen die ik moet nemen minimaal. Ik gebruik Calibre alleen om mijn metadata te maken en om de lettertypen te hernoemen (als ik dit nog ga doen). Ik bewerk alleen de code van de .epub, maar exporteer het bestand niet opnieuw. Ik heb daadwerkelijk een word-document van het boek gemaakt en ook Indesign gebruikt om .epub te maken. Uiteindelijk moest ik het boek opnieuw in KC maken omdat het gewoon te moeilijk voor me was. Ik kan de term "Kindle Create" in de code verwijderen, maar dan gaat het waarschijnlijk over ethiek.

Urgh. Dit is zo frustrerend. Sorry voor alle vragen.

#57 · (Edited)
Dus ik heb eindelijk mijn .epub voltooid na maandenlang formatteren. De .epub ziet er geweldig uit in Kindle voor pc, evenals Kindle Previewer 2 en 3. Het ziet er oké uit in Calibre en Icecream reader. Niet beter dan wat men van die viewers kan verwachten.

- Het boek werkt eindelijk in portret- en landschapsmodus (enkele kolom, 2 kolommen en 3 kolommen). Ik heb echter in een disclaimer aan mijn lezers uitgelegd dat reflowable boeken er op verschillende apparaten anders uitzien. Ik heb ook een lettergrootte voor tablets aanbevolen.

- Mijn enige probleem is dat het boek door meer dan 300 afbeeldingen bijna 20 MB groot is. Het boek weigert ook te openen in Adobe Digital Editions, hoewel D2D zegt dat het bestand geen fouten bevat. (EDIT: Het boek opent in ADE 3.0 maar niet in 4.5.11). De scan van Kindle Previewer 3 geeft ook geen fouten. Pagina .epub validator geeft ook geen fouten.

- Ik heb de Amazon-voorwaarden voor hun gratis software opnieuw gelezen. Meestal lijkt het erop dat ze niet willen dat we hun software distribueren of de code wijzigen. Ik heb moeite om documentatie te vinden die specifieker is voor hun .epub, dat pas in het afgelopen jaar of zo beschikbaar is gekomen in KC beta. Als .epub universeel is, is het dan niet oké om dit bestand te uploaden? Ik bedoel, D2D distribueert epubs naar Amazon. Dus Amazon staat zeker toe dat epubs elders worden gemaakt en geüpload? Ik zie niet in hoe ze gratis software kunnen aanbieden en ons dan kunnen dwingen om alleen naar hun kanaal te uploaden als het gaat om een universeel bestandstype? Hoe dan ook, ik ben misschien gedwongen om te uploaden en het beste te hopen. Voor zover ik weet, kan Amazon alleen mijn licentie om KC te gebruiken intrekken, die in ieder geval gratis te gebruiken is.

- Ik moest Calibre gebruiken om metadata in te voeren en een cover toe te voegen. Ik zal ook alle woorden bewerken die geassocieerd worden met Amazon of Kindle. Wat vreemd is, is dat wanneer Calibre om welke reden dan ook wordt gebruikt, de code wordt gewijzigd zodat hun naam er altijd in staat. Ik ben ook van plan om mijn dc:identifier-nummer te bewerken als dit mogelijk is.

Ik heb een vraag. Is het mogelijk dat Amazon epub-bestanden als malware of bijna als een virus fungeren doordat ze via hun code met Amazon-servers kunnen communiceren? Ik zou heel graag willen dat mijn epub-bestand onafhankelijk is van Amazon. Ik weet dat ik paranoĂŻde klink... maar het is Amazon die me zo heeft gemaakt.

#62 ·
Er zijn alternatieven voor Kindle Create, een uitstekende gratis tool, maar je bent beperkt tot hun lettertypen en hun distributienetwerk. Hoewel KC nu de mogelijkheid heeft om EPUB-bestanden te maken, waardoor je e-book breder verspreid kan worden. Dat gezegd hebbende, ben je nog steeds beperkt tot Amazon voor je printversies, en er is heel weinig opmaak voor deze, en je hebt dezelfde lettertypebeperkingen. Reedsy is een zeer populaire gratis bron waarmee je zowel print- als e-book-edities kunt maken, en ze hebben een bibliotheek met gelicentieerde lettertypen (technisch gezien is een lettertype het type afdruk, zoals vet of cursief, terwijl de lettertype de stijl van letters en glyphs is), maar je bent beperkt tot hun sjablonen voor het produceren van je lay-out.

Voor mijn geld, letterlijk, ben ik onder de indruk van Atticus, dat ook een uitgebreide bibliotheek met gelicentieerde lettertypen heeft. En ze hebben onlangs alle lettertypen van Google beschikbaar gesteld, hoewel het in bèta is en alleen werkt voor printboeken. Verder hebben ze aanpasbare sjablonen, waarmee je je boek uniek kunt maken en veel meer controle hebt over de lay-out, zowel voor e-books als voor printpublicaties.

Ik gebruikte vroeger HTML om mijn e-book-lay-outs te maken, en Scribus (een gratis, open source alternatief voor Acrobat Pro) voor mijn printboeken. Het was tijdrovend, en ik besteedde uren aan e-book-ontwerp, om nog meer uren te besteden aan de binnenlay-out voor mijn printboeken. Atticus krijgt dat allemaal gedaan in een fractie van de tijd, en hoewel het me niet 100% geeft van wat ik in Scribus zou kunnen doen, komt het dicht genoeg in de buurt. En de uren die het me bespaart, maakten het elke cent waard. Dat alleen al zou het waard zijn, maar ik heb ook een grote bibliotheek met gelicentieerde lettertypen tot mijn beschikking.